Privacyverklaring

Wanneer je onze website bezoekt, wil je je veilig voelen. Daarom doen we al het mogelijke om je private gegevens absoluut privé te houden. Cardoen bewaart je persoonlijke gegevens in een beveiligde database en daar blijven ze. Om uw bezoek aan onze website en je aankoop zo vlot mogelijk te laten verlopen, hebben we eerst wat informatie nodig.

1. Welke informatie houden we bij en waarom

1. 1 Bij het reserveren of aankopen van een wagen via onze website.

Voor en achternaam

 We willen graag weten hoe we je moeten aanspreken wanneer we je contacteren over je bestellingen.

Postcode

De postcode help ons om te achterhalen welke autosupermarkt het dichtste bij je is. Zo kunnen we je vragen doorspelen aan de dichtstbijzijnde autosupermarkt.

Telefoon

We nemen graag contact met je op in verband met reservaties. Een telefoonoproep kan een heleboel mails besparen.

Details over betalingen

Om je bestelling te kunnen betalen, maken we gebruik van een beveiligd betaalplatform via Ingenico. Zij voeren al onze betalingen uit. Wij hebben geen toegang tot je betalingsdetails.  Ingenico deelt ons enkel mee of de betaling succesvol uitgevoerd is.  Ingenico geeft ons ook de mogelijkheid om terugbetalingen uit te voeren via kredietkaart en Maestro. Indien je betaling via Bancontact heeft plaats gevonden, vragen we je bankrekeningnummer om de terugbetaling uit te voeren.

E-mail

Je ontvangt een email over je bestelling en we gebruiken dit om je op de hoogte houden over de status van je bestelling. Je kan je optioneel inschrijven om aanbiedingen en nieuwsbrieven te ontvangen via mail. Als je op eender welk ogenblik wenst om geen nieuwsbrieven meer te ontvangen, is dat geen probleem. Je kan je makkelijk uitschrijven onderaan elk van onze promotionele mails.

1.2 Wanneer je een contactaanvraag indient

Voor- en achternaam

We weten graag hoe we je moeten aanspreken als je een contactaanvraag indient via onze website. 

Postcode

De postcode helpt ons om te achterhalen welke autosupermarkt het dichtste bij je is. Zo kunnen we je vragen doorspelen aan de dichtstbijzijnde autosupermarkt.

 Telefoon

We nemen graag contact met je op in verband met je vraag. Een telefoonoproep kan eenheleboel mails besparen. Wanneer je geen telefoonnummer opgeeft zullen we je contacteren via email.

E-mail

Je ontvangt een e-mail als je ons een vraag stelt en we gebruiken dit om je op de hoogte houden over de status van je bestelling. Je kan je optioneel inschrijven om aanbiedingen en nieuwsbrieven te ontvangen via mail. Als je op eender welk ogenblik wenst om geen nieuwsbrieven meer te ontvangen, is dat geen probleem. Je kan je makkelijk uitschrijven onderaan elk van onze promotionele mails.

1.3 Cookie policy

IP-adres

Je IP-adres vertelt ons ongeveer vanuit welke locatie je onze website bezoekt. Dit helpt ons om de website aan te passen aan je voorkeuren zoals het bepalen van de taal.

Verbeteringen

We zijn steeds bezig met verbeteringen aan onze website. Om te checken of we succesvol zijn, gebruiken we je gegevens. We doen dit door bezoeken te registeren, inclusief de gebeurtenissen die plaatsvinden. Denk hierbij aan het bekijken van een pagina of het klikken op links. Uiteraard gebruiken we je gegevens steeds in lijn met de privacy regels.

Op maat gemaakt advies

We tonen je graag informatie die relevant voor je is en daarvoor hebben we je gegevens nodig. Op deze manier kunnen we nuttige advertenties tonen op Facebook en andere websites. We gebruiken cookies om dit te doen. Wil je je persoonlijke gegevens bekijken? Of wil je je gegevens aanpassen of verwijderen? Dan kan dat via deze pagina.

Customer service

Je kan ons bereiken via telefoon, e-mail, Twitter, Facebook en chatten met ons. Om ervoor te zorgen dat we je zo snel mogelijk kunnen helpen, moeten we weten wie je bent.

Nieuwsbrieven

Je kan je inschrijven voor verschillende nieuwsbrieven. Als je op eender welk ogenblik wenst om geen nieuwsbrieven te ontvangen, is dat geen enkel probleem. Je kan je makkelijk uitschrijven onderaan elke van onze mails.

Beoordelingen

Je kan andere klanten helpen door middel van een beoordeling. Door je ervaring te delen, geef je anderen een nog beter beter beeld van onze producten en diensten. We houden bij welke beoordeling je schrijft.

2. Hoe lang houden we je gegevens bij?

Al je gegevens worden maximum 10 jaar bijgehouden. Hierna worden ze verwijderd of anoniem gemaakt.

3. Opslag van gegevens bij derden

Voor onze marketingdoeleinden gebruiken we derden die hulpmiddelen aanbieden die we zelf niet kunnen ontwikkelen. Soms betekent dit dat we je informatie delen met derden, waaronder sommigen zich buiten de EU bevinden. Concreet betreft dit Mailchimp, dat we gebruiken om onze e-mails uit te zenden, de servers hiervan zijn gevestigd in de VS. We werken enkel samen met de meest betrouwbare derde partijen en hebben contracten  die verzekeren dat ook zij voldoen aan GDPR regels. Cardoen is verder ook wettelijk verplicht om persoonlijke gegevens vrij te geven bij een aanvraag van juridische autoriteiten in de context van een gerechtelijk onderzoek.

4. Hoe kan ik toegang krijgen tot mijn gegevens of deze verwijderen?

Je kan al de nodige informatie over toegang tot gegevens, overdraagbaarheid en het recht om vergeten te worden  vinden op deze pagina.